Aankoper

Functieomschrijving

Als Aankoper ben je verantwoordelijk voor een efficiënt, tijdig en optimaal beheer van de aankoopdossiers die je toegewezen worden.

  • Je behandelt de aankoopdossiers van A tot Z voor je interne klanten.
  • Je analyseert de vragen van je interne klanten, onderzoekt de markt en bekijkt samen welke stappen best genomen worden.
  • Je organiseert prijsaanvragen, analyseert en vergelijkt prijsoffertes en voert onderhandelingen met leveranciers om te komen tot een aankoop tegen de meest gunstige prijs-, kwaliteit-, leverings- en servicevoorwaarden.
  • Je neemt bij de onderhandelingen de lead, maar koppelt steeds terug naar je interne klanten alvorens een finale beslissing te nemen.
  • Je plaatst bestellingen en doet het nodige opdat deze tijdig en correct worden uitgevoerd.
  • Je controleert facturen en debet-nota’s.
  • Je onderhoudt contacten met bestaande leveranciers en zoekt proactief naar nieuwe leveranciers.
  • Je waakt over het administratief en financieel traject van je aankoopdossiers en zorgt voor een goede, transparante en vlotte doorstroming van informatie naar je interne klanten.

In deze functie rapporteer je aan het Hoofd Aankoop.

 

Profiel

  • Je hebt met succes een master opleiding in een technische en/of bedrijfseconomische richting afgewerkt.
  • Je kan je reeds beroepen op een relevante professionele ervaring (minimum 8 jaren) binnen een procurement omgeving, waarbij ervaring in de bouwsector een belangrijk pluspunt vormt.
  • Je bent gedreven en gemotiveerd en neemt binnen je functioneren graag initiatief.
  • Je bent flexibel en assertief ingesteld en je hebt een uitgesproken passie voor je vakgebied.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen, werkt graag met cijfers, weet vlot verbanden te leggen tussen verschillende soorten data (commercieel, productie, kostprijs, kwaliteit,…) en hiermee verder te werken.
  • Je houdt van een open en transparante communicatie, je beschikt over een goede portie overtuigingskracht en geniet van het in dialoog gaan met anderen. Je bent een betrouwbare gesprekspartner.
  • Je werkt nauwkeurig en gestructureerd en je bent procesgericht.
  • Je durft verantwoordelijkheid op te nemen.
  • Je vindt plezier in het autonoom werken, zonder je collega’s uit het oog te verliezen.
  • Je beschikt over een doorgedreven kennis van MS Office (Word/Excel).
  • Je bent tweetalig Nederlands/Frans en Engels is een troef.

Aanbod

Viabuild biedt je een uitdagende job met verantwoordelijkheid in een aantrekkelijke en snelgroeiende omgeving binnen de Bouwindustrie. De positie biedt de mogelijkheid tot het nemen van initiatief en bijkomende kennisverwerving. Je komt terecht in een standvastig bedrijf met een succesvol team, waar je een mooie carrière kan uitbouwen. Dit alles in een aangename werksfeer, waar open communicatie centraal staat.

Wij bieden een aantrekkelijk salarispakket dat overeenkomt met je ervaring, profiel en vaardigheden. Bijkomend worden tal van extralegale voordelen aangeboden.

Apply now!

Wil je meer informatie over deze vacature? Neem dan contact op met ons via +32 3 206 25 00 of via jobs@viabuild.be.

Are you our next team member?


    Send to a friend!

    Do you know the perfect person for the job?
    Then let that person know!